Taakomschrijving
- De winkel is open op dinsdag en zaterdag (ganse dag). Op één van deze twee dagen of op beide dagen werk je mee in de winkel.
- Wanneer je een engagement opneemt als medewerker, zorg je ook dat je tijdig en meestal aanwezig bent. Uiteraard is het mogelijk dat je eens niet kan komen; maar dit moet dan correct en tijdig gecommuniceerd worden.
- Je bent een van de aanspreekpersonen in de winkel en je zorgt er mee voor dat zowel bezoekers als vrijwilligers zich welkom voelen.
- Je krijgt/neemt verantwoordelijkheid om met het kassasysteem te leren werken, uiteraard krijg je hier de nodige begeleiding bij. Het meegeven van specifiek, extra gratis noodhulpgerief wordt geregistreerd in een IT – Tool. Als winkelmedewerker doe je dit ook.
Vaardigheden / vereisten
- Een zeer goede kennis Nederlands
- Stiptheid en nauwkeurigheid
- Een onwrikbaar geloof in de kansen die een project als dit biedt.
- Kunnen samenwerken met andere vrijwilligers.
- Flexibele ingesteldheid
Wat bieden we?
- Je komt terecht in een organisatie en netwerk dat reeds gedurende vele jaren ervaring heeft in het ondersteunen van nieuwkomers. Een vrijwilliger/coördinator is het aanspreekpunt voor de vrijwilligers. Op die manier is er informele opvolging.
- De Rode Lotus maakt deel uit van het netwerk Gent Samen Solidair en krijgt via deze weg op regelmatige basis vormingsaanbod dat – bij nood en interesse – ook openstaat voor vrijwilligers van De Rode Lotus.
- De vrijwilligersploeg van De Rode Lotus is een hartelijke groep mensen die ook graag eens samen een potje koffie/tasje thee drinkt. Die informele dankbaarheid en samenwerking warmt je meteen op.
Interesse?
Stuur een mailtje naar derodelotus@outlook.com, met vermelding ‘vrijwilliger winkelmedewerker’.
Bellen naar Christine kan ook: 0479 79 89 69.