Taakomschrijving
Als administratief medewerker sta je in voor allerlei taken. Omdat veel zaken online moeten gebeuren en niet iedereen van de doelgroep voldoende digitaal vaardig is, komen heel veel vragen bij Hand-in-Hand terecht.Dit kan gaan om:
- Een betwisting sturen naar bv De Lijn, of Ivago, ivm een eventuele boete die iemand oploopt. Altijd samen met de cliënt !
- Antwoorden op een schriftelijke vraag naar informatie van een stadsdienst, een school, etc.
- Helpen bij het invullen van formulieren, bv CLB
- Contacten met mutualiteit, vakbond, diverse stadsdiensten, etc.
- Kopies maken.
- De cliënt op een begrijpbare manier uitleggen wat de inhoud van een document is (brief, mail, sms).
- De cliënt helpen met het opstellen van een afbetalingsplan, in overleg met de dienst (bv Ziekenhuis, Energieleverancier).
- De cliënt helpen met overstappen naar een andere energieleverancier.
- Dit kan nog aangevuld worden, naargelang de vragen die zich voordoen.
Vaardigheden / vereisten
- Een zeer goede kennis van het Nederlands.
- Kennis van andere talen is een pluspunt.
- Vlot kunnen werken met computer.
- Initiatief kunnen nemen.
- Kunnen samenwerken met andere vrijwilligers.
- Respect voor iedereen.
- Flexibele ingesteldheid.
Wat bieden we?
- Je komt terecht in een werking die al meer dan 30 jaar actief is in Gent, met een heel fijne dynamiek en een dankbare wisselwerking tussen de vrijwilligers.
- Om kennis te maken met de werking en de grote diversiteit van de groep, stellen we het op prijs dat je deelneemt aan de gratis maandelijkse brunch-vergaderingen.
- Ondersteuning door ervaren en enthousiaste vrijwilligers.
- Een plaats om te werken, met beschikking over computer, internet, telefoon, kopiemachine.
- Goede afspraken ivm beschikbaarheid.
- Geen vrijwilligersvergoeding, maar wel veel dankbaarheid!
Interesse?
Stuur een mailtje naar handinhand-gent@telenet.be met vermelding ‘vrijwilliger administratieve hulp’.
Je kan ook bellen naar Chris: 0498 08 68 36.